Renoveringar & underhåll

Nedan presenteras väsentliga händelser som har genomförts eller planeras att genomföras.

För fullständig förteckning och resultat vänligen se Årsredovisning och stadgar

Händelser under räkenskapsår och utförda underhållsarbeten:

• Föreningen hade redan startat en upphandling i slutet av 2012 av nya balkonger och fönsterutbyten i fastigheten. Vi har under 2013 bilat ner alla balkonger, gjutit nya samt förlängt dem med 20 cm. Till detta arbete så har också alla fönster och balkongdörrar bytts ut i hela fastigheten.

• Hyresgästen som hyrde vår största lokal gick i konkurs i december månad 2012, där har vi nu fått en ny hyresgäst fr o m november månad 2013. Detta har dock inneburit att vi inte fått in någon hyra under 2013, vilket ger en direkt påverkan på föreningens resultat för året 2013.

Händelser efter räkenskapsårets slut och planerade större underhållsarbeten:

• Styrelsen har fått in offert för att utföra filmning och spolning av byggnadens stammar. Detta arbete planeras påbörja under 2014.